Liiketoiminnan kehittäminen kriisin aikana

Liiketoimintaa olisi kehitettävä, jos kriisistä voittajana haluaa selviytyä. Kuinka siinä onnistutaan? 

– Jos olit valmistautunut niin pärjäät, mutta vieläkään ei ole myöhäistä

 

Kriisin aikana moni yritys leikkaa liiketoiminnan kehittämisestä ja petaa samalla itselleen huonomman tulevaisuuden. On kyse sitten pandemiasta, sen aiheuttamasta talouskriisistä, pankkikriisistä, 90-luvun lamasta… samat liiketoiminnan kehittämisen lainalaisuudet pätevät. Kriisiin olisi hyvä valmistautua virittämällä innovaatio- ja kehittämiskoneisto notkeaksi, mutta monesti kriisi iskee silti päälle yllättäen, kuten nyt. Miten yritys luo nahkaansa uudestaan samalla kun se kohtaa kriisin myrskyn ja joutuu sen silmään?

Innomanin Pekka Berg, yksi Suomen johtavia liiketoiminnan kehittämisen ja innovaatiotoiminnan asiantuntijoita, oli Loyalisticin podcastissa Antti Pietilän vieraana. Antti on ohjelmistoyrittäjä, ohjelmistoalan vaikuttaja ja B2B-markkinoinnin asiantuntija. Pekka taas on uransa aikana kokenut monet kriisit ja auttanut yrityksiä luovimaan niiden läpi. Siksi Antin ja Pekan keskustelu on kiinnostava kokonaisuus aiheesta kuinka liiketoimintaa kehitetään erityisesti kriisin aikana.

Keskustelu alkaa kolmella P:llä (product, processes, people), jotka suomeksi kääntyvät tarjoamaksi, prosesseiksi ja henkilöstöksi.

Mutta mitä muuta kehittämiseen tarvitaan? Katso ja kuuntele episodi, niin kuulet millä keinoilla liiketoimintaa kannattaa kehittää kriisissä ja varautua seuraavaa, tai pitkittyvää kriisiä varten.

Haluatko kuulla lisää, miten voit hyödyntää Innomanin liiketoiminnan kehittämisen palveluita nyt poikkeustilanteen aikana?
Varaa ilmainen asiantuntija-arvio