Kartoituksissa ja kyselyissä tärkeintä on se, mitä tuloksilla tehdään, miten ne vaikuttavat tulevaan tekemiseen.
Mikään muutos ei onnistu ilman koko työyhteisön yhteistä ymmärrystä siitä miksi, mikä ja miten asiat sekä tekemiset muuttuvat. Yhteisen tahtotilan luominen käynnistyy, kun henkilöstö osallistetaan pohtimaan nykytilannetta ja kertomaan millaisia mahdollisuuksia toiminnan kehittämiselle he tunnistavat.
Muutoshankkeiden yhteydessä kannattaa kuunnella ja huomioida myös asiakkaat. Miten he kokevat ja arvostavat palvelua ja tuotteitamme. Asiakkuuksilta kerätty tieto on arvokasta toiminnan kehittämisen kannalta. Asiakaskokemukset heijastavat toimittajaorganisaation sisäistä kulttuuria, arvomaailmaa ja toimintamalleja. Asiat näyttäytyvät monesti ulkopuolelta nähtynä hieman erilaisena kuin tarkasteltaessa vain sisäistä toimintakulttuuria.
Kartoitusten, kyselyiden ja haastattelujen tuottama monipuolinen tieto toimintamalleista, muutoskyvykkyyksistä, yrityskulttuurista, työhyvinvoinnista, johtamismallista ja asiakaskokemuksesta auttaa valmistautumisessa tuleviin muutoksiin. Tulosten yhteinen tarkastelu ja esiin nousseiden asioiden kehityskohtien priorisointi luovat raamin muutoksen merkityskartalle.
Innoman Muutospolun nykytila-analyysi -vaiheessa suunnittelemme ja toteutamme kartoitukset, kyselyt ja haastattelut, joiden avulla saadaan selkeä kuva nykytilanteestanne. Autamme teitä tunnistamaan muutoksen kannalta kriittisimmät ja vaikuttavuudeltaan tärkeimmät asiat. Priorisoinnin jälkeen tuemme toimintasuunnitelmien työstössä ja niiden toimeenpanossa.
Esimerkkejä toteuttamistamme kartoituksista ja analyyseistä
- Työyhteisön muutoskyvykkyyden arviointi
- Yrityskulttuurin nykytilan analyysi
- Työhyvinvointikysely
- Tiimidynamiikka ja johtaminen – kartoitus
- Henkilö- ja ryhmähaastattelut
- Asiakaskyselyt ja -haastattelut
- Sidosryhmäkartoitukset
Mistä sinun olisi liiketoiminnan kehittämisessä onnistumisen kannalta hyvä tietää enemmän?
VARAA ILMAINEN ETÄTAPAAMINEN ASIANTUNTIJAMME KANSSA JA
KERRO MINKÄLAISTA APUA KAIPAAT
Referenssejä
Redandbluen yrityskulttuuri kehittyi klaanikulttuuriksi
Redandbluen toiminnan tarkoitus on tukea yritysten ja ihmisten kestävää kasvua. Eettisyys, luottamus ja innovointi ovat olleet alusta lähtien vahvasti läsnä yrityksen kulttuurissa. Liiketoiminnan kasvun ja koronan vauhdittaman hybridityömallin myötä yhtiössä haluttiin ymmärtää, millaisia muutoksia toimintamalleissa, johtamisessa ja päätöksenteossa tulisi toteuttaa.
Lue lisääVerkkoasema kehitti esimiestyötä vastaamaan kasvutavoitteita
Innoman toimi asiantuntijana Verkkoaseman tiimien prosessien kehityksessä sekä koko yrityksen strategiatyössä. Prosessiohjaus kehitettiin uudelle tasolle antamalla esimiehille työnohjausta ja valmennusta.
Lue lisääDrama Queen: Innomanin yksilöllisellä työnohjauksella ylläpidetään työkykyä
Henkilöstöstään huolehtivassa markkinointiviestintätoimistossa Drama Queen Communicationsissa nousi esille huoli työntekijän jaksamisesta ja työkyvystä. Työterveyshuollon tarjoama terveydenhoidon näkemys ei riittänyt yksin vastaamaan haasteeseen, vaan tarvittiin kokonaisvaltaista...
Lue lisääStrategiatyöllä Pure Wasten kasvupohja kuntoon
Pure Waste Textiles Oy:n ja Costo Oy:n eettisten periaatteiden perustuksille ja kehityshalulle oli upea aloittaa strategiatyöskentely sekä prosessi- ja organisaatiouudistuksen rakentaminen.
Lue lisääRKM
Vahva yhteispeli ja luottamus Innomanin kanssa on mahdollistanut yrityksemme nopean kehittämisen, kiittää toimitusjohtaja Ismo Penttilä.
Lue lisääKiinnostuitko? Ota yhteyttä.
organisaatiokonsultti, työyhteisöjen valmentaja ja työnohjaaja
+358 50 307 3091
sari.lehtoaro@innoman.fi
johdon ja työyhteisöjen valmentaja, coach, työnohjaaja
+ 358 50 57 22 777
paivi.klinga@innoman.fi
toimitusjohtaja, prosessikehittäjä, ERP-konsultti
+358 500 443 731
venla.berg@innoman.fi
Muut palvelut
Liiketoiminnan kiihdytyslaboratorio
Strategia
Kansainvälistyminen
Konkreettinen kehityspolku
Myynnin ja markkinoinnin kehittäminen
Tuotteistaminen
Ihmisten johtaminen
Tiedolla johtaminen
Prosessien kehittäminen
Vakioidut ja luotettavat prosessit
Kannattavan kasvun edellytysten luonti
Jatkuva parantaminen
Arvontuotto asiakkaille
Tuottavuuden kehittäminen
ERP-konsultointi
Liiketoiminnalliset tavoitteet ja tavoiteprosessit
Oikein valittu tietojärjestelmä ja toimittaja
Ammattimainen projekti- ja muutosjohtaminen
Kustannus-tuottolaskenta
Innovaatiotoiminta
Strateginen merkitys
Asiakas- ja käyttäjäymmärrys
Resurssianalyysi
Innovaatioprosessit ja –työkalut
Tuotteistaminen ja liiketoimintamallit
Liiketoimintahyötyanalyysi
Lue blogikirjoituksia aiheesta
Tuloksekas strateginen B2B-myynti - Tunnista avainhenkilöiden päätöksentekoprofiilit
Päinvastoin kuin B2C-myynnissä, myynti B2B:ssä ei ole vain yksittäinen tapahtuma, vaan jatkuva prosessi, joka tähtää pitkäaikaisten asiakassuhteiden luomiseen ja ylläpitämiseen.
ERP-projektissa on johdettava muutosta!
ERP-projekti epäonnistuu, jos et johda muutosta. Muutoksen johtamisessa päävastuu on yrityksen johdolla ja esihenkilöillä. Hyvin rakennettu projektiorganisaatio ja oikea resursointi mahdollistaa osaltaan onnistuneen projektin.
Tule, tule hyvä ERP-projekti, älä tule huono ERP-projekti!
ERP-ratkaisu ei itsessään ratkaise yrityksen ongelmia ja kehittämistarpeita eikä tuota liiketoiminnallisia hyötyjä. Hyödyt tulevat toimintamallien ja prosessien muutoksesta, oikein hoidetusta muutosjohtamisesta sekä onnistuneesta projektijohtamisesta.
Älä innovoi yksin - Innovoi kumppanien kanssa
Suomessa on ainutlaatuinen innovaatioekosysteemi, jossa Business Finlandilla on keskeinen rooli. Tämä tukee yritysten verkottunutta innovaatiotoimintaa ja synnyttää näin Suomeen uusia työpaikkoja. Petteri Orpon hallitus lisää TKI-rahoitusta neljän hallitusvuoden aikana 2023-2027 yli miljardi euroa.